”Kun tulevaisuutta ennakoidaan, paljon keskeisempää on ensimmäisenä esittää se kysymys, että mikä ei muutu, mikä pysyy samana.”
Samuel Piha on Turun kauppakorkeakoulun markkinoinnin yliopisto-opettaja ja kuluttajatutkimuksen tutkija, joka yleistajuistaa aiheen tutkimusta niin Linkedinissä kuin monissa haastatteluissa mediassa.
Samuel tuli Kaupan Tila -podcastiin kertomaan kuluttajatutkimuksesta ja siitä miten yritykset voisivat paremmin hyödyntää kuluttajaymmärrystä miettiessään liiketoiminnan kehittämistä kohti parempaa tulevaisuutta.
Jaksossa keskusteltiin niin kuluttajatutkimuksen syvemmistä filosofisista kysymyksistä kuin myös siitä miten sitä voi käytännössä hyödyntää.
Käy kuuntelemassa ja kerro miten mielestäsi kuluttajia tulisi ymmärtää ja heidän käytöstään tutkia paremmin.