Kosmetiikka käy kaupaksi hyvässä ja vaikeammassakin taloustilanteessa. Tästä yksi hyvä esimerkki on yksi alan suurimmista erikoisketjuista, KICKS. Kicksin myynti on kasvanut Suomessa tasaisesti viime vuosina.
Vuoden 2023 lukujen voimakkaaseen pomppuun vaikuttaa se, että tanskalainen Matas Group osti ruotsalaisen Kicksin. Tätä kautta kalenterivuosien tilikausi muuttui maaliskuussa loppuvaksi. Vuoden 2023 tilikausi onkin todellisuudessa 15 kuukauden mittainen. Kalenterivuodelle jaettuna Kicksin myynti olisi 37,5 M€ tuntumassa.
Tämä viittaisi siihen, että yhtiön tasainen kasvu on jatkunut myös viime vuosina.
Erityisen vahvaksi suorituksen tekee se, että viimeisen viiden vuoden aikana kosmetiikan myynnissä Suomessa ovat nousseet erityisesti NORMAL A/S ja LYKO. Kovenevassa kilpailussa Suomeen jo vuonna 2006 tullut Kicks on kyennyt säilyttämään oman paikkansa.