Marimekko raportoi viime perjantaina taas yhden tasaisen vahvan kasvuneljänneksen, kun myynti kasvoi 7,6 %. Yhtiö on kasvanut hyvin tasaisesti. Pandemian jälkeisten viimeisten reilun 20 neljänneksen aikana myynti on laskenut vain kahdesti. Tasaisen kasvun ansiosta yhtiön myynti viimeisen 12 kuukauden aikana alkaa lähestyä 200 M€ rajapyykkiä.
Myynnin ohella vahvasti on kasvanut myös yhtiön kannattavuus. Pandemiaa edeltäneeseen aikaan (Q3/2019) verrattuna yhtiön 12 kuukauden liiketulos on tuplaantunut. Samaan aikaan myynti on kasvanut noin 50 %.
Kasvua vetivät Pohjoismaiden sekä Euroopan markkinat 13 % ja 12 % kasvuilla. Molemmissa maissa Marimekon omat myymälät kasvoivat 39 % ja 25 %. Myös Suomen ja Aasian markkinat kasvoivat jälleenmyyjien kasvun vetämänä. Vain Pohjois-Amerikan markkinat jäivät edellisvuotta heikommalle tasolle.
Kokonaisuutena kolmannella neljänneksellä jälleenmyynti kasvoi omien myymälöiden jäädessä edellisvuoden tasolle. Yhtiön myynti on tänä vuonna jakautunut jota kuinkin tasan omien kanavien ja jälleenmyyjien välille.



