Pohjoismaiden johtava lemikkieläinten tuotteisiin keskittynyt ketju Musti Group raportoi kolmannella neljänneksellä ”paluun vanhaan” eli vahvaa kasvua kaikilla rintamilla. Yhtiö kasvatti myyntiään jokaisella markkinalla sekä verkossa.
Vahvan kasvun aikaansaamana yhtiön viimeisen 12 kuukauden myynti alkaa lähestyä jo puolen miljardin rajapyykkiä (491 M€). Kasvusta päämarkkinat Suomi ja Ruotsi molemmat kasvoivat hieman alle 4 % vuoden takaiseen verrattuna. Yhdessä Suomi ja Ruotsi kattavat 76 % koko konsernin myynnistä.
Koko konsernin vertailukelpoinen kasvu oli +2,3 %. Hyvä suoritus vuoden takaiseen laskuun verrattuna. Suurimman pompun Musti Groupin kasvuun toi uudet markkinat eli Baltiasta ostettu Pet City liiketoiminta, joka ei ollut vielä vuosi sitten luvuissa mukana.
Yhtiön tulos kuitenkin hieman niiasi, vaikka myyntikate kasvoikin. AEBITDAlla mitattuna konsernin selvästi kannattavin markkina on Suomi, jossa yhtiö tekee peräti 25,6 % AEBITDAa. Samaan Ruotsissa ja Norjassa taso on 19 % tuntumassa ja Baltiassa alle 10 %.
Verkkokaupan puolella yhtiöllä oli rauhallisempi neljännes. Kasvua tuli kivijalkaa vähemmän (17,3 % vs 4,4 %). Ero johtunee pääosin Baltian liiketoimintojen ostamisesta. Verkkokaupan osuus on kuitenkin edelleen miltei neljänneksen yhtiön myynnistä (23,4 % LTM).



