Viime vuosina tutuksi tullut näky ovat olleet pitkät jonot uuden Normalin myymälän edessä. Yhtiön on jatkanut hurjaa kasvuaan avaten viime tilikaudella miltei 150 uutta myymälää. Se tarkoittaa melkein kolme myymälää viikossa!
Avaukset ovat siivittäneet myös yhtiön myynnin kasvuun, taas kerran. Viime tilikaudella Normalin myynti hurjat 25,7 % ja nosti yhtiön yli kahden miljardin € (15 172 MDKK) rajapyykin.
Iso osa kasvusta tuli myymälöiden avauksen kautta, mutta Normal kasvaa edelleen myös orgaanisesti. Myymäläkohtainen myynti nousi 15,6 → 16,5 MDKK.
Kannattavuuden puolella Normalin myyntikate laski hieman viime vuodesta säilyen kuitenkin hieman yli 42 %. Katteen laskusta huolimatta liiketulos parani hieman jatkaen korkealla 7,9 % tasolla.
Normalin kasvu ei liene pysähtymässä hetkeen. Yhtiö toimii jo yhdeksällä markkinalla. Niistä Euroopan suurilla markkinoilla on vielä hyvin vähän myymälöitä.
Vain Norjassa ja Ranskassa on enemmän myymälöitä kuin Tanskassa. Näin ollen yhtiöän kahta ensimmäistä markkinaa, Tanska ja Norja, joka maassa Normalilla on suuri potentiaali kasvaa.
Jopa Suomessa on 40 % vähemmän myymälöitä kuin Tanskassa. Puhumattakaan Espanjasta, jossa 36 myymälää tai Italiasta, jossa vasta 4 myymälää. Hollannissa myymälöitä on 32 ja Saksassa ei vielä ensimmäistäkään.



