Vahvasti kasvanut halpakaupan yhtiö jatkoi kovan kasvun tiellään niin uusien myymälöiden kuin myös kasvavien asiakasvirtojen myötä. Kannattavuutta edesauttoi omien merkkien kasvu.
Puuilon menestyksen takana on kirkas strategia ja fokus (mm myymälöiden koko, sijainti ja mitä ei tehdä/myydä). Tämä mahdollistaa tehokkaan operatiivisen toiminnan ja hyvät tehot (myynti/työtunti ja m2-teho). Myös markkinointi/mainonta erottuvaa, todisteista ja siten tehokasta (”en tuu, tuun”)! Tästä kaikesta osakkeenomistajat voivat kiittää hyvää hallitusta ja johtoa. Näissä Puuilo on edellä mm Tokmannia, mikä näkyy lfl-kasvussa ja kannattavuudessa.
Olet oikeassa, tiukat valinnat helpottavat Puuilon kasvua. On kiinnostavaa seurata uskaltaako johto pitää kiinni valinnoista siinä vaiheessa, kun kannattavan kasvun rajat Suomessa alkavat tulla vastaan. Siinä vaiheessahan yritys usein lähtee laajentamaan tarjoamaan. Se vesittää monta hyvää asiaa.
Toinen vaihtoehto on pitää valinnoista kiinni ja laajentua ulkomaille...
Puuilon menestyksen takana on kirkas strategia ja fokus (mm myymälöiden koko, sijainti ja mitä ei tehdä/myydä). Tämä mahdollistaa tehokkaan operatiivisen toiminnan ja hyvät tehot (myynti/työtunti ja m2-teho). Myös markkinointi/mainonta erottuvaa, todisteista ja siten tehokasta (”en tuu, tuun”)! Tästä kaikesta osakkeenomistajat voivat kiittää hyvää hallitusta ja johtoa. Näissä Puuilo on edellä mm Tokmannia, mikä näkyy lfl-kasvussa ja kannattavuudessa.
Olet oikeassa, tiukat valinnat helpottavat Puuilon kasvua. On kiinnostavaa seurata uskaltaako johto pitää kiinni valinnoista siinä vaiheessa, kun kannattavan kasvun rajat Suomessa alkavat tulla vastaan. Siinä vaiheessahan yritys usein lähtee laajentamaan tarjoamaan. Se vesittää monta hyvää asiaa.
Toinen vaihtoehto on pitää valinnoista kiinni ja laajentua ulkomaille...
Toivottavasti ja tn (fiksu hallitus ja johto) valitsevat jälkimmäisen, mikä sekään ei ole helppo rasti!