Tällä kertaa syvennymme yhteen Suomen merkittävimmistä yrityksistä, kotimaisen kaupan jättiläiseen: S-ryhmään.
S-ryhmän nousu 1980-luvun konkurssin partaalta on käännetarina vailla vertaa. Käänne myös osoittaa kuinka tärkeitä strategiset valinnat ovat.
S-ryhmä on mainio esimerkki Michael Porterin alleviivaamasta strategian jatkuvuudesta. Ne päätökset, joita S-ryhmässä tehtiin 1980-luvun lopulla ja 1990-luvun alussa koskien kaupan konsepteja, hankintaa sekä kanta-asiakkuutta, kantavat yhä tänä päivänä.
Miten S-ryhmä on tullut tähän päivään ja mitä S-ryhmä on tänä päivänä? Näistä sekä monista muista aiheista keskustellaan tässä jaksossa.
11. S-ryhmä: miten S-ryhmästä tuli kaupan jättiläinen?