Kaupan tila

Kaupan tila

Share this post

Kaupan tila
Kaupan tila
Myös S-ryhmä tehostaa kasvavaa ruoan verkkokauppaa
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

Myös S-ryhmä tehostaa kasvavaa ruoan verkkokauppaa

Vahvassa kasvussa oleva verkkokauppa tehostuu, kun osuuskaupat investoivat niin keskusvarastomaiseen kuin myös MFC-keräilyyn tulevina vuosina.

Arhi Kivilahti's avatar
Arhi Kivilahti
Jan 13, 2024
∙ Paid
8

Share this post

Kaupan tila
Kaupan tila
Myös S-ryhmä tehostaa kasvavaa ruoan verkkokauppaa
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share
Jukka Ranua & jakelukeskus vain verkkokaupan tilauksille. Kuvan lähde: S-ryhmä

Ruoan verkkokaupassa on viime vuosina nähty käänteitä laidasta laitaan. Korona-vuonna hyvin reagoinut Kesko ohitti S-ryhmän. Kasvun taittuessa tilanne kääntyi takaisin S-ryhmän eduksi, kun se lopulta toi Prisman voimakkaammin verkkokauppansa keskiöön ja uudisti verkkopalvelunsa.

Toissa vuonna S-ryhmä ottikin takaisin paikkansa Suomen suurimpana kuluttajaverkkokauppana. S-ryhmän määrätietoinen työ verkkokaupan kehittämisessä on mahdollistanut verkkokaupan jatkuvan kasvun.

Ruoan verkkokaupan liikevaihto jatkaa kasvussa, joskin hienoisessa.

Uusin vaihe verkkokaupassa S-ryhmällä ovat investoinnit keräilyn automatisaatioon, kun HOK Elanto avaa uuden keräilykeskuksen ja Turun sekä Tampereen alueella valmistellaan pienempiä automaatioprojekteja myymälöiden yhteyteen. S-ryhmä seuraa automatisoinnissa Keskoa, joka avasi muutama vuosi sitten Ruoholahden K-Citymarketiin yhteyteen keräilyautomaatiota. Sittemmin uusia automaatioavauksia Keskon suunnalta ei ole kuultu.

Jututin Jarkko Kyttästä SOK:lta ja Jukka Ranuaa HOK-Elannolta siitä miltä verkkokaupan tilanne S-ryhmän näkökulmasta näyttää.

This post is for paid subscribers

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Arhi Kivilahti
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More