Antti Oksan monipuolinen matka S-ryhmän ruokakaupan vetäjäksi
Antti Oksa on nähnyt monta uutta asiaa S-ryhmän toiminnassa verraten nuoresta iästään huolimatta. 20 vuoden aikana Oksa on noussut tuoteryhmien hallinnasta ja johtamisesta maamme ruokakaupan kärkipaikalle.
Viime syksynä kotimaisessa ruokakaupassa nähtiin kaksi merkittävää muutosta, eräänlaista vallanvaihdosta.
Markkinaosuuskilpailussa K-ryhmä onnistui ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen voittamaan S-ryhmän, ja se on kyennyt tekemään sen myös tämän vuoden alussa.
Tämä päätti S-ryhmän noin kolmen ja puolen vuoden poikkeuksellisen kasvujakson, jonka aikana se kasvoi markkinaa nopeammin joka kuukausi. Kyseessä on hyvin poikkeuksellinen kasvuspurtti kotimaisessa ruokakaupassa.
Toinen vallanvaihdos nähtiin S-ryhmän sisällä, kun verraten pitkän linjan ässäläinen Antti Oksa otti ryhmittymän suurimman yksikön päivittäistavarakaupan johtoonsa Tokmannin toimitusjohtajaksi siirtyneeltä Sampo Päällysaholta.
Antti Oksa on ehtinyt tehdä S-ryhmässä jo 20 vuoden työuran. Aikoinaan vuonna 2006 hän aloitti ryhmittymässä sen kuuluisassa kaupallisessa kenttäkoulutusohjelmassa, jonne hän siirtyi suoraan valmistuttuaan Tampereen yliopiston kauppakorkeakoulusta.
Omien sanojensa mukaan Oksa valitsi S-ryhmän muun muassa sen edustaman osuustoiminnallisen arvomaailman takia. Ensimmäinen kosketuspinta S-ryhmään Oksalle tuli Inexissä, jossa hän toimi tuoretuotteiden hankinnan parissa.
Reilun vuoden jälkeen tie vei S-ryhmän pääkonttorille Ässäkeskukseen, jossa Oksa aloitti hedelmien ja vihannesten valikoimapäällikkönä. Pääkonttorilla Antti Oksa eteni kahdeksassa vuodessa tuoretuotteiden valikoimajohtajan rooliin. Merkittävä rooli ja vastuu vasta 35-vuotiaalle nuorelle.
Stockmann Herkun kokoaan suurempi merkitys
Lue koko artikkeli
Tilaa ja saat täyden pääsyn tähän artikkeliin sekä koko premium-sisältöarkistoon.
Tilaa