Kaupan tila 2024: ruoan verkkokauppa jatkaa kasvuaan, mitä seuraavaksi?
Ruoan verkkokauppa ei ole ollut suuresti otsikoissa pandemian jälkeen. Markkina on kuitenkin jatkanut kasvuaan ja muuttanut muotoaan. Sekä toimitusmuodot että logistiikka ovat muutoksessa.
Hanki lippusi täältä: https://www.tiketti.fi/kaupan-tila-2024-ruokakauppa-kinopalatsi-helsinki-lippuja/100984
Ruoan verkkokaupan markkinan on käynyt läpi monia isoja muutoksia viimeisten vuosien aikana. Keskustelun sävystä huolimatta markkina on jatkanut kasvuaan ja sekä S-ryhmä että Kesko kasvavat ruoan verkkokaupassa.
Se mistä kasvu tulee, on muuttunut paljon. Erityisesti Keskolla iso osa kasvusta on tullut räjähdysmäisesti kasvaneesta pikatoimitusten markkinasta. Keskon ja Woltin yhteistyö on muuttanut verkkokaupan luonnetta Suomessa.
S-ryhmä sen sijaan on panostanut voimakkaasti perinteisempään verkkokauppaan ja sen logistiikkaan. Keräilykeskus Helsingin seudulla sekä automaation lisääminen Kangasalan Prisman MFC-järjestelmän avulla ovat olleet isoja avauksia. Lisää on luvassa, kun Turun ja Arinan osuuskaupat ovat suunnittelemassa investointeja verkkokaupan keräilyn tehostamiseen.
Verkkokauppa ja ruoan ostamisen digitalisoituminen eivät ole tärkeitä kysymyksiä pelkästään kaupalle. Ne ovat myös suuri mahdollisuus elintarviketeollisuudelle. Mitä kaikkea se edellyttää brändeiltä ja minkälaisia mahdollisuuksia on luvassa?
Näistä ja monista muista kysymyksistä keskustellaan Kinopalatsissa 31.10.2024. Tule paikan päälle kuuntelemaan ja keskustelemaan ruoan verkkokaupan kehityksestä.
Seminaarin mahdollistavat erinomaiset sponsorimme: Joblink, Relex, Strongpoint, Orkla ja Tammer Brands. Lämmin kiitos heille jo etukäteen! 🙏
Lippujet hinnat
Kauppaketjut ja FMCG-brändit 250 € (alv 0)
Muut toimijat 350 € (alv 0)
Tule mukaan kuulemaan kiinnostavimpia puheenvuoroja.
Lippuja voi tilata myös lähettämällä sähköpostia: arhi@adainsights.fi.
Kerro osallistujien määrä ja yrityksen laskutustiedot.