Rusta raportoi +6 % myynnin kasvun vuoden toisella neljänneksellä. Myyntiä veti yhtiön mukaan niin asiakasvirtojen kasvunkin kuin myös keskiostoksen parantuminen. Toisin kuin moni muu kaupan alan yhtiö, Rusta kertoi myös korkeamman hintapisteen tuotteiden myynnin parantuneen. Yhtiön mukaan tämä oli seurausta panostuksista valikoimiin sekä Ruotsin ja Norjan markkinoiden hyvästä vedosta.
Yhtiön suurimmalla markkinalla Ruotsissa vertailukelpoinen myynti kasvoi +2,6 % ja Norjassa +3,3 %.
Suomen heikko tilanne sen sijaan veti ”Muut”-segmentin laskuun. Viimeisen reilun 1,5 vuoden aikana Muut-segmentti on kasvanut vain kahden neljänneksen aikana. Segmenttiin kuuluu Suomen 42 myymälän lisäksi 10 myymälää Saksassa sekä Rustan verkkokauppojen myynnit Suomessa ja Ruotsissa. Suomi lienee kuitenkin valtaosa segmentistä.
Sekä yhtiön tulos että myyntikate notkahtivat toisella neljänneksellä. Yhtiön mukaan tämä oli erityisesti seurausta valuuttakurssien vaihtelusta Norjan kurssin ja Euron välillä.
Tulokseen on luultavasti vaikuttanut myös yhtiön kiihtyvä myymäläavausten tahti. Seuraavien kolmen vuoden aikana yhtiö uskoo avaavansa 50-80 myymälää. Mielenkiintoisena yksityiskohtana yhtiö kertoo, että uuden myymälän takaisinmaksuaika olisi keskimäärin vuoden